بسم الله الرحمن الرحیم

یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل

دلیل بیماری و فقر و اذیت برادران و فرزندان و.برای یک شیعه مومن کامل در احادیث زیر که از کتاب کافی آورده ام بیان شده است

بدون شک تمام گرفتاری ها نتیجه گناهانمان و همچنین

برای پاک شدن از گناهان و ترفیع مقام نزد پروردگار است

درست است گاهی ما توسط رئیس و مافوق مورد ظلم قرار میگیریم،باید بررسی کنیم چه کرده ایم تا به این ظلم گرفتار شده ایم.

چرا فلان شخص مسئول ما شد و

بدون شک درک این مطالب برای آنانکه با تشیع آشنا نیستند غیرممکن است

و

به همین دلیل است که

توبه و استغفار باعث گشایش در کارها و رفع تمام بلاها و گرفتاری ها ست

حضرت باقر علیه السلام فرمود: چون خداى عزوجل خواهد که بنده اى را که داراى گناهیست اکرام کند او را به بیمارى گرفتارى کند، و اگر اینکار را نکند به نیازمندى مبتلایش سازد، و اگر اینکار را با او نکرد مرگ را بر او سخت کند تا بدان واسطه گناهش را جبران کند (و بگناهش مکافات کند) فرمود و چون بخواهد بنده ‏اى را که حسنه‏ اى در نزدش دارد خوار کند تنش را سالم کند و اگر اینکار را درباره ‏اش نکند روزیش را فراخ گرداند، و اگر آنرا هم درباره ‏اش انجام ندهد مرگ را بر او آسان کند تا بدان سبب در عوض آن حسنه او را پاداش دهد.

2- حضرت صادق (ع) فرمود: چون گناه بنده بسیار گردد (و خدا بخواهد او را پاک کند) و چیزى از کردار (نیک) نداشته باشد که آنرا جبران کند و کفاره آنها شود او را باندوه گرفتار سازد تا کفاره گناهانش گردد.

 رسول خدا (ص) فرمود: خداى عزوجل فرماید بعزت و جلالم سوگند من بنده ‏اى که بخواهم رحمتش کنم از دنیا بیرون نبرم تا اینکه هر گناهى کرده است (عوضش را) یا بوسیله بیمارى در تنش، یا بتنگى در روزیش، یا با ترس و هراس در دنیایش، و اگر باز هم چیزى بماند مرگ را بر او سخت کنم، و بعزت و جلالم سوگند بنده اى را که بخواهم عذاب کنم از دنیا بیرون نبرم تا هر کارى نیکى انجام داده (عوض کاملش) را باو بدهم: یا بفراخى در روزیش، و یا بسلامت در تنش، و یا بآسودگى خاطر در دنیایش، و اگر باز هم چیزى باقى ماند مرگ را بر او آسان کنم.
امام صادق علیه‌السلام فرمود: همانا مؤمن خواب هولناک ببیند و (بواسطه همان ترسى که کرده) گناهش آمرزیده شود،



6- و نیز فرمود امیرالمؤمنین علیه السلام در تفسیر گفتار خداى عزوجل: (((و هر چه به شما رسد از پیش آمدها پس به سبب چیزى است که فراهم کرده‏اند دستهاى شما و خداوند در گذرد از بسیارى گناهان))) (سوره شورى آیه 30) فرمود: هیچ پیچ خوردن رگى نیست، و نه برخورد به سنگى، و نه لغزش گامى، و نه خراش دادن چوبى، جز بخاطر گناهى، و هر آینه آنچه را که خداوند در گذرد بیشتر است، پس هر که را خداوند در دنیا به کیفر گناهش شتاب کرد پس ان خداى عزوجل و والاتر و کریمتر و بزرگوارتر از آنست که دوباره در آخرت او را کیفر کند


7- حضرت باقر علیه السلام فرمود: رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود: پیوسته غم و اندوه گریبانگیر مؤمن باشند تا براى او گناهى بجا نگذارند


9- امام باقر علیه السلام فرمود: پیوسته غم و اندوه گریبانگیر مؤمن باشد تا براى او گناهى بجا نگذارند.


10- حضرت صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرموده است: خداى عزوجل فرماید: هیچ بنده‏ اى نباشد که من بخواهم او را به بهشت ببرم جز آنکه او را ببلائى در تنش دچار کنم، پس اگر آن کفاره گناهانش شد (که پاک) و گرنه هنگام مرگش بر او سخت گیرم تا نزد من آید و گناهى بر او نباشد سپس او را به بهشت برم، و هیچ بنده‏ اى نباشد که بخواهم او را به دوزخ برم جز آنکه تنش را سالم کنم، پس اگر بدان سبب آنچه از من خواهد به پایان رسد (حسابش پاک شود) و گرنه از ترس آنکه بر او تسلط دارد آسوده خاطرش کنم، پس اگر طلبى که نزد من دارد بدان پایان یابد (که رها شود) و گرنه روزیش را بر او فراخ کنم، پس اگر طلبش از این تمام شود (که او را بس باشد) و گرنه (در آخر کار) مرگ را بر او آسان کنم تا نزد من آید و هیچ کردار نیکى نزد من نداشته باشد سپس او را بدوزخ برم.



11- حضرت باقر علیه السلام فرمود: پیغمبرى از پیغمبران بنى‏اسرائیل بمردى گذر کرد که قسمتى از بدنش در زیر دیوارى بود و قسمتى از آن بیرون از دیوار بود و مرغان پرنده او را از هم پاشیده و سگان تنش را دریده بودند، از آنجا گذشت شهرى پدیدار شد وارد آن شهر شد دید یکى از بزرگان آن شهر مرده است، او را بر زبر تختى نهاده‏اند و با پارچه دیبا کفن شده و دور آن تخت منقلهاى عود است (که مى‏سوزد) پس عرض کرد: پروردگارا من گواهى دهم که تو حاکم عادلى هستى که ستم نکنى، آن بنده تو است که چشم بهمزدنى به تو شرک نورزیده و به آن مردن (که من دیدم با آن وضع رقت بار) او را مى‏رانیدى، و این هم یک بنده تو است که چشم بر هم زدنى به تو ایمان نیاورده به این مرگ (با این تشریفات) او را مى‏رانیدى؟ خداوند فرمود: (آرى) اى بنده من، من چنانم که گفتى حاکم عادلى هستم که ستم نکنم، آن بنده من گناهى یا کردار بدى پیش من داشت او را به آن وضع مى‏راندم تا مرا دیدار کند و گناهى بر او بجاى نماند، و این بنده من کار نیک نزد من داشت، او را با چنین وضع میراندم تا مرا ملاقات کند و پیش من حسنه ‏اى نداشته باشد.


   مردى بر امام صادق علیه‌السلام وارد شد و عرض کرد: یا ابا عبداللّه من از فرزندانم و ناسپاسیشان و از برادرانم و جفاکاریشان نزد شما شکایت آورده ‏ام با این سالخوردگى من؟ حضرت صادق (ع) باو فرمود: اى پیرمرد همانا براى حق دولتى است و براى باطل هم دولتى است و هر کدامیک از ایندو در دولت رفیقش خوار است، و همانا کمترین مصیبتى که در دولت باطل بمؤمن رسد آزار کشیدن از فرزندان و جفاکارى برادران او است، و هیچ مؤمنى نباشد که در دولت باطل آسایشى بیند جز در دوران حکومت باطل بدست آورده رها سازد، و بهره‏اش را در دولت حق وافر کند پس صبر کند مژده باد تو را.

بهترین راه برای حل مشکل بیکاری و بی پولی و ازدواج

اگرفکر میکنند شیعه هستند اشتباه میکنند آنانکه در هتل ...

منظور مکرون از هیولای اسلام و اسلام انحرافی چیست،؟

فرمود ,کند ,بنده ,پس ,علیه ,اى ,او را ,بر او ,را بر ,علیه السلام ,کند و ,علیه السلام فرمود ,خداى عزوجل فرماید

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سوالات هنر در خانه 2 رشته مدیریت خانواده تور های هندوستان ssb هیچ... دنیای مهاجرت حمیدرضا آقایی وبلاگ خانه هوشمند دستگاه تصفیه آب سافت واتر وبلاگ طرفداری مسعود خسروی تست تستی