در این مقاله می خواهیم به بررسی 100 ارز دیجیتال برتر بپردازیم با ما همراه شوید.»

1- ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین ارز دیجیتال است که میتواند بدون دخالت بانک های مرکزی یا مدیریت افراد خاص توسط کاربران و در شبکه بیت کوین بدون واسطه جابه جا شود. تراکنشها توسط نودهای شبکه با رمزنگاری تایید شده و در پلتفرم توزیعشدهای به نام بلاکچین ثبت میگردد. بیت کوین در سال 2008 توسط فرد یا گروهی از افراد ناشناس که از نام Satoshi Nakamotoاستفاده میکردند اختراع شد. بیت کوین از سال 2009 که منبع کدهای آن به صورت یک نرمافزار قابل دسترس برای عموم وارد بازار شد، آغاز به کار کرد.

2- اتریوم (Ethereum)

اتریوم پلتفرمی با منبع باز، عمومی و دارای سیستم محاسباتی توزیعشده براساس بلاکچین است که نسخه پیشرفتهای ازNakamoto با استفاده از انتقال برمبنای تراکنش مالی می باشد. اتر نوعی توکن است که بلاکچین آن در پلتفرم اتریوم ایجاد شده و میتواند توسط کاربران به راحتی معامله شود. اتریوم یک ماشین مجازی غیرمتمرکز ارائه میدهد که میتواند رمزها را با استفاده از یک شبکه بینالمللی از نودهای عمومی اجرا کند.

3- ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP)

ریپل یک سیستم تسویه ناخالص در زمان واقعی، شبکه صرافی و حواله است که توسط Ripple Labs Inc؛ شرکتی آمریکایی به وجود آمده است. این ارز ابتدا در سال 2012 آغاز به کار کرده و براساس یک پروتکل توزیع منبع باز ساخته شده است. توکنهایی با واحد ارزی Fiat، رمزنگاری و کالا یا سایر واحدهای ارزی رایج  مانند Frequent filer miles در این سیستم قابل پشتیبانی هستند. ریپل ارائه دهنده سیستمی امن، سریع و تقریبا رایگان برای انجام تراکشنهای مالی در سطح جهانی و به هر مقدار میباشد.

4- ارز دیجیتال تتر (Tether USDT)

تتر؛ ارزی بسیار بحث برانگیزی است که دارای توکن می باشد. این ارز دیجیتال کوین باثبات نام گرفته است، زیرا به گونه ای طراحی شده است که همیشه ارزشی معادل با 1 دلار آمریکا داشته باشد. در واقع به این صورت است که همیشه یک دلار به عنوان رزو در صورت صادرشدن یک تتر ذخیره می شود. با این وجود، تتر محدودیت های مشخصی دارد. تتر عنوان کرده است که صاحبان تتر هیچ حق پیمانکاری، هرگونه ادعای قانونی یا تضمینی برای اینکه تترها بازپرداخت شده و به دلار تبدیل شوند، ندارند.

 5- استلار (Stellar XLM)

استلار؛ پروتکلی غیرمتمرکز و منبع باز برای ارزهای دیجیتال و پول Fiat است که امکان انجام تراکنشهای بینالمللی میان ارزهای مختلف را به کاربران می دهد. این پروتکل توسط بنیاد پیشرفت غیرانتفاعی استلار پشتیبانی میشود. استلار در سال 2014 توسط Jed McCaleb ابداع شد و به عنوان شبکه پرداخت غیرمتمرکز شروع به کار کرد که پروتکل آن دارای ارز رسمی استلار میباشد.

6- ارز دیجیتال کاردانو (Cardano ADA)

کاردانو؛ پول دیجیتالی است که آیندهی معاملات مالی را به سوی سرعت بیشتر، انتقال مستقیم و با تضمین امنیت در هنگام استفاده از ارزهای رمزنگاری شده پیش میبرد. کاردانو در واقع بیشتر از یک پول دیجیتال کاربرد دارد، زیرا پلتفرم پیشرفتهای است که قابلیت انجام معاملات مالی توسط اشخاص، موسسات و دولت ها در سراسر دنیا را دارد. در حال حاضر سه موسسه وجود دارند که به طور تمام وقت روی پیشرفت و افزایش امنیت کاردانو کار میکنند. بنیاد کاردانو، IOHK و Emurgo از جمله این سه موسسه هستند.

7-ورج (Verge XVG)

ورج کوین از سال 2014 با نام DogecoinDark شروع به کار کرد. دلیل اصلی ابداع این ارز ایجاد یک پول دیجیتال کاملا خصوصی بود، زیرا مخترع آن فکر میکرد بیتکوین ناشناس نیست. بنابراین تصمیم گرفت بلاکچین جدیدی بسازد که تراکنشهای آن قابل ردیابی نباشند. نکته جالب توجه در مورد ورج این است که مخترع آن مانند بیت کوین ناشناس است و با نام کاربری Sunerok فعالیت میکند.

8- ارز دیجیتال نئو (NEO)

نئو قبلا با نام اتریوم چین معروف شده بود و در حالیکه شباهت های زیادی به اتریوم داشته، ویژگی های منحصربفرد خاص خودش را نیز دارد. براساس وب سایت این ارز، نئو پروژه بلاکچین اجتماعی و غیرانتفاعی است. نئو از تکنولوژی بلاکچین و شناسایی دیجیتال به منظور دیجیتالی کردن دارایی ها، مدیریت خودکار اموال با استفاده از قراردادهای هوشمند و یادگیری اقتصاد هوشمند با استفاده از شبکه توزیعی استفاده می کند.

9-  ارز دیجیتال ترون (Tron TRX)

ترون؛ پلتفرمی غیرمتمرکز است که براساس بلاکچین عمل کرده و درنظر دارد سیستمی با مفهوم ترون دیجیتال جهانی و رایگان ایجاد کند که دارای تکنولوژی ذخیره توزیع شده میباشد. ترون امکان بهره گیری از سیستمی دیجیتالی بسیار راحت و مقرون بصرفه را برای کاربران فراهم آورده است. ترون در سال 2017 توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد ترون در سنگاپور ابداع شده و با مدیریت Justin Sun به کار خود ادامه داده است.

10-  ارز دیجیتال دوج (Doge)

دوجکوین؛ ارزی می باشد که در سال 2013 به عنوان شاخهای از بلاکچین لایت کوین اختراع شده است. در ابتدا هدف از ابداع دوج برای تولیدکنندگان محتوا بود، ولی توکن آن در سال 20 به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار رسید و جزو 20 پول دیجیتال برتر سال انتخاب شد.

جهت مشاهده کامل این مقاله به سایت دیجی ارز مگ مراجعه کنید.

 

 

دی جی ارز مگ
ارز دیجیتال چیست؟

 

مجله اینترنتی ارزهای دیجیتال

چگونه و چطور استاد زبان بدن شویم

مجله ارزهای دیجیتال: 100 ارز دیجیتال برتر دیجیتال کدامند؟

MERCK معرفی و تاریخچه شرکت مرک

دیجیتال ,ارز ,یک ,سال ,کوین ,بلاکچین ,است که ,ارز دیجیتال ,در سال ,استفاده از ,شده و

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

علوم أهل البیت علیهم السلام Assassins Creed سایت اقدام پژوهی دانلود کتاب ساده ساز آیین دادرسی مدنی فرشید فرحناکیان راهنمای جامع انتخاب و رزرو هتل در کیش برنامه نویسی با یادتوت خواندنی های پزشکی فروشگاه لوازم آرایشی / کاست ناخن / تتو / ادکلن رمان نویسی مقالات به روز و مفید